Η αλήθεια είναι ότι το digital marketing όπως βέβαια και άλλοι κλάδοι, έχει το δικό του «γλωσσάρι» και πολλές φράσεις με ειδική ορολογία που χρειάζονται επεξήγηση, ιδίως όταν τις χρησιμοποιούμε στη μητρική τους γλώσσα, χωρίς μετάφραση. Αυτό βέβαια δεν είναι ιδιαίτερα κακό και δεν πρέπει να σας αγχώνει. Είμαστε εμείς εδώ για να σας λύνουμε τις απορίες και να διευκρινίζουμε τι σημαίνει το κάθε πράγμα, απλά και κατανοητά. Αυτός άλλωστε είναι ο βασικός λόγος ύπαρξης αυτού του blog με θέματα digital marketing.

Σ’ αυτό το άρθρο θα ασχοληθούμε με το Pogo Sticking και θα δούμε τις διαφορές του με το bounce rate, το οποίο έχουμε αναλύσει αρκετά σε προηγούμενα θέματα, όπως το: «Τι είναι το Bounce rate και τι σημαίνει για μια ιστοσελίδα όταν είναι υψηλό;», αλλά και το πολύ ενδιαφέρον θέμα: «Μύθοι και αλήθειες για το bounce rate».

Το pogo sticking είναι ο δεύτερος δείκτης στο digital marketing (ο πρώτος είναι το bounce rate) που όσο μικρότερος τόσο το καλύτερο. 

Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι το bounce rate και το pogo sticking είναι το ίδιο πράγμα, αλλά δεν είναι. Mπορεί να έχουν κάποια σχέση με μεγαλύτερη ομοιότητα του ότι είναι και τα δύο στοιχεία προς αποφυγή, όμως δεν είναι το ίδιο.

Ας ξεκινήσουμε από τους ορισμούς του bounce rate και του Pogo Sticking που θα μας βοηθήσουν να κατανοήσουμε καλύτερα τις διαφορές και τις ομοιότητες:

Bounce rate: Το ποσοστό εγκατάλειψης ορίζεται ως «το ποσοστό των επισκεπτών που επισκέπτονται μόνο μια σελίδα σε έναν ιστότοπο». Ένα υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης συνήθως είναι κακό, αλλά όχι πάντα, καθώς μπορεί να σημαίνει ότι ο επισκέπτης κατάφερε να βρει αυτό που έψαχνε σε μια μόνο σελίδα του website χωρίς να χρειαστεί να ψάξει περισσότερο και να επισκεφτεί άλλες εσωτερικές σελίδες του. Μπορεί μάλιστα να έχει αλληλεπιδράσει με τη σελίδα, όπως με το να την μοιραστεί στα social media, αλλά -τελικά- όποιος κι αν είναι ο λόγος που δεν διάβασε περισσότερα και δεν επισκέφτηκε άλλες σελίδες, το μεγάλο ποσοστό bounce δείχνει την γρήγορη έξοδο του επισκέπτη και θεωρείται αρνητικό. Ο κανόνας για το ιδανικό bounce rate είναι «όσο πιο μικρό τόσο πιο καλά».

Pogo sticking: Το Pogo sticking συμβαίνει όταν ένας χρήστης πραγματοποιήσει μια αναζήτηση στις μηχανές, από αυτά που θα δει επιλέξει ένα αποτέλεσμα και σε ελάχιστο χρόνο συνειδητοποιεί πως αυτό που βλέπει δεν έχει καμιά σχέση με αυτό που ψάχνει, οπότε πολύ πολύ γρήγορα κάνει click πίσω στην πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης ώστε να επιλέξει ένα άλλο διαφορετικό αποτέλεσμα. Αυτός ο τύπος συμπεριφοράς είναι άμεσο αποτέλεσμα μεγάλης δυσαρέσκειας του χρήστη στο αποτέλεσμα της αναζήτησης και σε αντίθεση με το bounce rate, το pogo sticking είναι πάντα κακό. Ο κανόνας για το ιδανικό pogo sticking είναι «καθόλου pogo sticking». 

Ο κίνδυνος του Pogo Sticking

Τα υψηλά ποσοστά ταχείας εγκατάλειψης της σελίδας σας, «ανάβουν κόκκινο φωτάκι» στην Google η οποία ως γνωστόν καταβάλλει μια προσπάθεια να δίνει σε κάθε αναζήτηση το ποιοτικότερο και το σχετικότερο αποτέλεσμα. Αν η πλειοψηφία των χρηστών εγκαταλείπει την ιστοσελίδα σας μέσα στα πρώτα πέντε δευτερόλεπτα, σημαίνει πως ο ιστότοπος σας, δεν κάνει καλή δουλειά τουλάχιστον σε αυτό που αναζητούν οι χρήστες ή σημαίνει ότι η σελίδα σας είναι τόσο προβληματική και άσχημη που οι χρήστες δεν μπαίνουν καν στον κόπο να διαβάσουν το περιεχόμενό της. Εδώ λοιπόν, το πράγμα είναι ξεκάθαρο. Όσο μεγαλύτερο είναι το pogo sticking στο website σας, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες να τιμωρηθείτε από την Google με άμεσο «καταποντισμό» και «εξαφάνιση» από τα αποτελέσματα αναζήτησης.

Ποιες είναι οι πιο συνηθισμένες αιτίες του Pogo Sticking;

Για να σας βοηθήσουμε να εντοπίσετε τη ρίζα του προβλήματος, σας παραθέτουμε μια λίστα με τις πιο κοινές αιτίες των υψηλών ποσοστών pogo sticking.

Αιτίες που σχετίζονται με το περιεχόμενο

  • Το περιεχόμενο δεν ταιριάζει με τον τίτλο ή τη μετα-περιγραφή
  • Το περιεχόμενο δεν έχει φτιαχτεί για να δώσει πληροφορία
  • Το περιεχόμενο δεν ταιριάζει με την επαγγελματική κατηγορία του ιστότοπου
  • Το περιεχόμενο είναι φτωχό, κακογραμμένο ή έχει γραμματικά και ορθογραφικά λάθη

Αιτίες που σχετίζονται με την κατασκευή και τη δομή της ιστοσελίδας

  • Αργός χρόνος φόρτωσης σελίδας
  • Βίντεο που αναπαράγονται αυτόματα χωρίς δυνατότητα pause
  • Πολλά αναδυόμενα παράθυρα και ανακατευθύνσεις
  • Σχεδίαση που προκαλεί σύγχυση ή ξεπερασμένη σχεδιαστική αντίληψη
  • Έλλειψη χρηστικότητας & λειτουργικότητας, ασυμβατότητα με κινητές συσκευές

Εάν ανησυχείτε για τα ποσοστά Pogo sticking της δικής σας ιστοσελίδας και γενικότερα για την απόδοση της, μπορούμε να σας βοηθήσουμε. Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας. Έχουμε την τεχνογνωσία και τις λύσεις για να αναπτύξετε την επιχείρηση σας και την κερδοφορία της στο διαδίκτυο ξεκινώντας από ένα «δυνατό όχημα». Την ιστοσελίδα σας.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;