Για τους περισσότερους όλα ξεκίνησαν όταν η Google ανήγγειλε ότι ένα από τα σημαντικά κριτήρια για να δώσει ώθηση στο SEO μιας ιστοσελίδας και να ενισχύσει την κατάταξη της στα αποτελέσματα αναζήτησης, είναι αυτή να χρησιμοποιεί το πρωτόκολλο ασφαλείας SSL. Λίγους μήνες μετά, ένα πράσινο λουκέτο που ενημερώνει τους επισκέπτες πως το website είναι ασφαλές προστέθηκε στις ιστοσελίδες που διαθέτουν SSL, ενώ σύντομα όπως έχει ανακοινωθεί ένα κόκκινο X θα προειδοποιεί και θα αποθαρρύνει τον χρήστη αφενός να επισκεφτεί τον ιστότόπο που δεν έχει ασφάλεια, ενώ αφετέρου να  δώσει τα προσωπικά του στοιχεία και άλλα ευαίσθητα δεδομένα. Το τελευταίο μέρος του «σχεδίου» είναι από κάποια στιγμή και μετά, ιστοσελίδες που δεν διαθέτουν SSL να μην λειτουργούν καθόλου και να μην είναι πλέον επισκέψιμες.

Αυτή η πρωτοβουλία, που ονομάζεται https, θεωρείται ως η βέλτιστη πρακτική ασφάλειας για χρόνια από τους μεγάλους οργανισμούς. Πολλές μεγάλες εταιρείες την έχουν επί σειρά ετών εφαρμόσει, συμπεριλαμβανομένων των Microsoft, Google, Facebook και Twitter.

Η Google πιστεύει ότι η ενεργοποίηση του https παντού και πάντα, είναι κρίσιμης σημασίας για την ασφάλεια στο διαδίκτυο και το απόρρητο δεδομένων. Εξαιτίας αυτού, επιβραβεύει ιστοσελίδες που χρησιμοποιούν κρυπτογράφηση SSL 2048-bit με πρόσθετη ώθηση στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Προς το παρόν, η χρήση SSL θεωρείται ως ένα θετικό σήμα κατάταξης σε σχέση με τον οργανικό αλγόριθμο αναζήτησης της Google. Ωστόσο, η Google έχει πει ότι θα αυξήσει την επιρροή της στην κατάταξη αφού οι webmasters είχαν αρκετό χρόνο για να μεταφέρουν τους ιστoτόπους τους σε https.

Τι είναι το SSL/https;

Το πρωτόκολλο https (Hyper Text Transfer Secure) είναι η ασφαλής έκδοση του http (Hyper Text Transfer Protocol).

Όταν ένας χρήστης συνδέεται σε έναν ιστότοπο μέσω του https, η συνεδρία του είναι κρυπτογραφημένη με ένα ψηφιακό πιστοποιητικό SSL. Οι χρήστες μπορούν να διακρίνουν εάν είναι ασφαλείς κατά την επίσκεψη τους σε έναν ιστότοπο, εξετάζοντας τη διεύθυνση URL. Αν η διεύθυνση URL αρχίζει με https:// αντί για http://, η σελίδα είναι ασφαλής.

Όταν ένας χρήστης είναι συνδεδεμένος σε έναν ιστότόπο με πιστοποιητικό SSL, όλα τα δεδομένα που διαβιβάζονται εμπρός και πίσω μεταξύ του χρήστη και του ιστότόπου είναι ασφαλή και κρυπτογραφημένα.

Μέχρι πρότινος τα πιστοποιητικά SSL είχαν χρήση κυρίως σε σελίδες που χειρίζονταν ευαίσθητα δεδομένα, όπως σελίδες check out, καλάθια αγορών ή άλλες φόρμες με προσωπικές πληροφορίες. Τώρα πλέον οι σελίδες που δεν χρησιμοποιούν SSL είναι λιγότερες σε σύγκριση με όσες χρησιμοποιούν.

Με την κατοχή SSL σε όλες τις ιστοσελίδες του ιστότόπου σας, οι περίοδοι σύνδεσης των χρηστών είναι ασφαλείς καθ’ όλη τη διάρκεια που βρίσκονται στην ιστοσελίδα σας και όλα τα δεδομένα που μεταφέρουν, προστατεύονται.

Η χρήση SSL συνιστάται για όλους τους ιστότοπους;

Οι ιστότοποι που ενσωματώνουν κρυπτογράφηση 2048-bit προσφέρουν μια ασφαλέστερη online εμπειρία στους πελάτες τους. Αυτή η πρόσθετη ασφάλεια αυξάνει την εμπιστοσύνη των χρηστών και οδηγεί σε βελτιωμένους ρυθμούς αφοσίωσης και μετατροπής των επισκεπτών της ιστοσελίδας σε πελάτες. Το γεγονός ότι τώρα η Google ανταμείβει τις ιστοσελίδες που διαθέτουν SSL με μια καλή ώθηση στο SEO και την κατάταξη των μηχανών αναζήτησης θα πρέπει να σας λέει πόσο σημαντική είναι η ασφάλεια στο διαδίκτυο.

Όπως συμβαίνει με κάθε άλλο παράγοντα κατάταξης SEO, το πρώτο «κύμα» ιστοσελίδων που ακολουθεί τις συστάσεις της Google και προσθέτει SSL θα πρέπει να λαμβάνει τα καλύτερα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα.

Κλείνοντας, θα υπάρξουν ορισμένες περιπτώσεις όπου η μετάβαση μιας συγκεκριμένης διεύθυνσης URL/ιστοσελίδας στο https δεν είναι δυνατή, κυρίως λόγω των server που φιλοξενούνται. Για να επιτύχετε τα καλύτερα αποτελέσματα και να αποφύγετε πιθανές επιπλοκές από τη μετάβαση στο https, συνεργαστείτε με μια εταιρεία digital marketing όσον αφορά το συμβουλευτικό κομμάτι και μια αρχή πιστοποίησης SSL προκειμένου να υπάρξει μια ομαλή μετάβαση χωρίς προβλήματα και δυσλειτουργίες.

 

 

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;