Tο πιο βασικό επίπεδο βελτιστοποίησης μετατροπής των επισκεπτών της ιστοσελίδας σε πωλήσεις είναι η εύρεση απλά του λόγου που οι επισκέπτες δεν ολοκληρώνουν τη διαδικασία, γιατί δηλαδή δεν αγοράζουν ή δεν ανταποκρίνονται σε αυτό που τους ζητάμε και πως αυτό το μεγάλο πρόβλημα θα διορθωθεί.

Αντί για μια σειρά από εικασίες και προαισθήματα, το CRO είναι μια «διαδικασία διαγνώσεων, υποθέσεων και δοκιμών.

Οποιαδήποτε στρατηγική CRO θα πρέπει να αρχίσει με εσάς να βάζετε τον εαυτό σας στη θέση των επισκεπτών σας και να παρατηρήσετε προσεκτικά το site σας-ειδικά τη διοχέτευση μετατροπής. Πού υπάρχει σύγχυση ή δύσκολα σημεία; Αυτά είναι τα εμπόδια που στέκονται στο δρόμο των επισκεπτών σας για τη μετατροπή.

Εδώ είναι μερικά σημεία που θα πρέπει να ρίξετε μια ματιά:

  • Για να ξεκινήσετε, το call to action που επιθυμείτε είναι σαφές και εύκολο να βρεθεί;
  • Είναι βέβαιο πως εκεί καταλήγουν οι ενέργειες με όποια σειρά και αν τις κάνει ο χρήστης;
  • Είναι τα γραφικά σας σχετικά, σε καλή θέση, καθαρά, και μοναδικά; Ή είναι ενοχλητικά και συντριπτικά σε αριθμό;
  • Έχετε πολλά περιττά (ή ίσως άστοχα ή όχι-ακόμη- απαραίτητα) κείμενα;
  • Ρίξτε μια ματιά στη χρηστικότητα του διαδικτυακού σας τόπου. Μπορούν οι χρήστες να αναζητήσουν εύκολα στο site σας αυτό που ψάχνουν;
  • Αν είστε στο ηλεκτρονικό εμπόριο, είναι εύκολη η ολοκλήρωση της διαδικασίας αγοράς;
  • Πόσες σελίδες και κλικ χρειάζεται για να ολοκληρώσετε τις βασικές μετατροπές που μετράτε;
  • Υπάρχει μια έκδοση της ιστοσελίδας σας για κινητά;
  • Διατηρείτε την πλοήγηση, την εγγραφή, την επικοινωνία, και την πληρωμή λιτή και εύκολη να βρεθεί και να λειτουργήσει ακόμα και για έναν άπειρο χρήστη;
  • Είναι σαφές για τους επισκέπτες σας ότι η ασφάλεια τους είναι η κορυφαία προτεραιότητα σας; Είναι εύκολο να εμπιστευτούν το site σας;
  • Είναι οι προσπάθειες SEO (βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης) ενημερωμένες, ακριβείς και σχετικές;
  • Χρησιμοποιείτε ακριβείς τίτλους, σχετικές λέξεις-κλειδιά και σωστά meta-δεδομένα; Οι εικόνες θα πρέπει να έχουν σωστά ονόματα και οι λέξεις-κλειδιά θα πρέπει να χρησιμοποιούνται σωστά. Οι τίτλοι πρέπει να είναι σαφείς και περιγραφικοί. Εάν αυτά τα στοιχεία δεν είναι σχετικά, οι άνθρωποι μπορούν να έρχονται στο site σας για να ψάξουν κάτι που δεν προσφέρετε, ενώ εκείνοι που αναζητούν τις υπηρεσίες σας να μην είναι σε θέση να σας βρουν.
  • Έχετε μαρτυρίες Πελατών για να γνωρίζουν οι επισκέπτες πόσο ευτυχισμένοι είναι οι υπόλοιποι με τις υπηρεσίες σας; Η κοινωνική απόδειξη είναι ένας ισχυρός παράγοντας μετατροπής.

Αυτός ο κατάλογος δεν είναι με κανέναν τρόπο πλήρης, και κάτι που μπορεί να πετύχει για μία ιστοσελίδα, μπορεί να βλάψει πραγματικά την εμπειρία του χρήστη (και ως εκ τούτου το ποσοστό μετατροπής) σε μια άλλη.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι κάθε ιστοσελίδα έχει τη δική της μοναδική αποστολή, δυνάμεις, και προκλήσεις. Μπορεί να διαβάσετε για περιστατικά με καταπληκτική επιτυχία μόνο από την αλλαγή των χρωμάτων των κουμπιών, αλλά είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσετε ότι τέτοιες αλλαγές σαν αυτήν δεν επιλύουν πιο σοβαρά προβλήματα, όπως αυτά που αναφέρονται παραπάνω.

Εμπόδια στην βελτιστοποίηση της μετατροπής σας θα εξακολουθούν να υπάρχουν και υπάρχουν πολλά που μπορείτε να κάνετε εσείς και η ομάδα σας για τον εντοπισμό τους. Τελικά, θα πρέπει να φτάσετε στους χρήστες σας και να τους ρωτήσετε τι γίνεται με την ιστοσελίδα σας και γιατί δεν λειτουργεί. Η εμπειρία του χρήστη είναι αυτή που πρέπει να λάβετε περισσότερο σοβαρά από όλα τα σημεία που θα συναντήσετε και αν στρέψετε τη στρατηγική σας προκειμένου αυτή να κριθεί επιτυχής, είναι βέβαιο πως το αποτέλεσμα που θα εισπράξετε θα σας ανταμείψει.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;