Τι είδους Spam στοχεύει το Facebook για τη βελτιστοποίηση των social media;

Το Facebook στοχεύει ένα είδος spam που χρησιμοποιεί γνώση των αλγορίθμων του Facebook για τη δημιουργία επισκεψιμότητας σε ιστότοπους που είναι φορτωμένοι με διαφημίσεις. Πρόκειται για μια ανεπιθύμητη και μη συμβατική μορφή βελτιστοποίησης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Η βελτιστοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (SMO) είναι παρόμοια με τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO). Και οι δύο προσεγγίσεις χρησιμοποιούνται για την αύξηση της επισκεψιμότητας σε έναν ιστότοπο. Η διαφορά είναι ότι το SMO αξιοποιεί το μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενώ το SEO επικεντρώνεται στις μηχανές αναζήτησης.

Το SMO, όταν εφαρμόζεται σωστά, τηρεί τους όρους υπηρεσίας του Facebook. Αυτό που στοχεύει το Facebook είναι το SMO που παραβιάζει τους κανόνες.

Το SMO spam εκμεταλλεύεται τα παραθυράκια στους αλγορίθμους του Facebook για να αυξήσει το εύρος του περιεχομένου τους. Ο στόχος είναι η αποστολή τεράστιων ποσών επισκεψιμότητας σε αυτά που το Facebook καλεί Ad Farms.

Το SMO spam είναι διαφορετικό από το συνηθισμένο spam το οποίο στοχεύει συχνά το Facebook.

Αυτή είναι η περιγραφή της παραδοσιακής ανεπιθύμητης δραστηριότητας του Facebook:

«… Ένας κοινός τύπος spam είναι οι αναρτήσεις που παρουσιάζουν προϊόντα-απάτες όπως πλαστά γυαλιά ηλίου ή λύσεις για απώλεια βάρους. »

Και να πώς περιγράφει το Facebook το νέο αυτό είδος spam:

«Αλλά πολλά spam που βλέπουμε σήμερα είναι διαφορετικά. Οι άνθρωποι πίσω από αυτό δημιουργούν δίκτυα Σελίδων χρησιμοποιώντας ψεύτικους λογαριασμούς ή πολλούς λογαριασμούς με τα ίδια ονόματα. Δημοσιεύουν αναρτήσεις clickbait σε αυτές τις σελίδες για να οδηγήσουν τους ανθρώπους σε ιστότοπους που είναι απολύτως εκτός του Facebook και που μοιάζουν νόμιμοι, αλλά είναι στην πραγματικότητα ad farms. »

Spammers που επηρεάζουν τον αλγόριθμο της Ροής Ειδήσεων του Facebook

Οι spammers SMO χρησιμοποιούν τους ίδιους τους αλγορίθμους του Facebook εναντίον του. Για παράδειγμα, οι spammers διογκώνουν τεχνητά τις μετρήσεις αφοσίωσης των χρηστών στις σελίδες τους στο Facebook. Αυτό αυξάνει την εμβέλεια αυτών των σελίδων στη ροή ειδήσεων. Η αύξηση της προσέγγισής τους βοηθά τους spammers να κατευθύνουν την κυκλοφορία στα ad farms τους.

Πώς οι Spammers εξαπάτησαν το Facebook

Το Facebook χρησιμοποιούσε προηγουμένως μετρήσεις αφοσίωσης για να αυξήσει την εμβέλεια του περιεχομένου, όπως τα memes, τα βίντεο και τα κουίζ. Το Facebook άλλαξε τους αλγορίθμους για να ανταμείψει το περιεχόμενο με περισσότερη ουσία.

Στον νέο αλγόριθμο, το Facebook αύξησε την εμβέλεια του πιο ουσιαστικού περιεχομένου, του περιεχομένου που δημιουργεί περισσότερη εμπλοκή. Και αυτά ήταν δύο από τα κενά που εκμεταλλεύτηκαν οι spammers SMO.

Οι spammers SMO δημιούργησαν πολιτικό περιεχόμενο που παρακινούσε τους ανθρώπους στις συζητήσεις. Αυτό με τη σειρά του δημιουργούσε μετρήσεις εμπλοκής.

Οι spammers στη συνέχεια χρησιμοποίησαν εκατοντάδες σελίδες και λογαριασμούς Facebook για τη δημιουργία σημάτων εμπλοκής.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;