Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων έχουν ακούσει για το SEO, άλλοι γνωρίζουν κάποια πράγματα, ενώ άλλοι νομίζουν πως γνωρίζουν, αφού στην πραγματικότητα δεν έχουν ιδέα. Απολύτως λογικό αφού γύρω από το SEO, υπάρχει ένα «πέπλο μυστηρίου», άπειροι μύθοι και μισόλογα που ποτέ δεν ολοκληρώνονται, αφού το «σκοτάδι» παραμένει και ελάχιστοι ιδιοκτήτες website κατανοούν τελικά το πόσο σημαντικό είναι για την πορεία μιας ιστοσελίδας. Άλλοι διαδίδουν μύθους πως «το SEO πέθανε» και άλλοι πως παραμένει «ζωντανό», ενώ πολλοί αν και επαγγελματίες του χώρου κρατούν ζωντανούς τους μύθους καθώς και το σκοτάδι…

Σ΄ αυτό το άρθρο θα προσπαθήσουμε να ξεκαθαρίσουμε την κατάσταση με απλά λόγια, που θα βοηθήσουν ακόμα κι έναν αρχάριο να κατανοήσει τι ακριβώς είναι και πως λειτουργεί το SEO.

Τι είναι το SEO

Το SEO (Search Engine Optimization) είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης μιας ιστοσελίδας όσον αφορά την αξιολόγηση της και την εμφάνιση της από τις μηχανές αναζήτησης. Εδώ ακριβώς τελειώνει ο πρώτος μύθος, ότι δηλαδή το SEO πέθανε. Όσο υπάρχουν μηχανές αναζήτησης, τόσο αυτές θα λαμβάνουν υπόψη τους κάποιες προδιαγραφές και παραμέτρους, ώστε να επιλέγουν ποιες ιστοσελίδες θα εμφανίσουν κατά τις αναζητήσεις από τους χρήστες. Όσο οι χρήστες θα αναζητούν κάτι μέσω των search engines, τόσο κάποια website θα γεμίζουν τη λίστα με τα αποτελέσματα, ξεκινώντας να τη συμπληρώνουν από την 1η σελίδα μέχρι και την τελευταία. Εδώ λοιπόν, τα αποτελέσματα ενός ποιοτικού προγράμματος SEO, θα φανούν από την εμφάνιση ενός site στην αρχή της λίστας.

Πως αξιολογείται μια ιστοσελίδα από τις μηχανές αναζήτησης

Φανταστείτε ένα τεράστιο ερωτηματολόγιο με checklist, το οποίο συμπληρώνεται κάθε φόρα από τα ρομποτάκια της Google και των άλλων μηχανών αναζήτησης κάθε φορά που σκανάρουν μια ιστοσελίδα, προκειμένου να την αξιολογήσουν και να γνωρίζουν αν θα τους φανεί χρήσιμη στο να την εμφανίσουν σε σχετικά αποτελέσματα αναζήτησης. Ένα ερωτηματολόγιο με μερικές χιλιάδες ερωτήσεις, προδιαγραφές και απαιτήσεις που χρειάζεται να πληρεί μια ιστοσελίδα προκειμένου να θεωρηθεί αξιόλογη. Έτσι, δε χρειάζεται και πολλές γνώσεις προκειμένου να γίνει κατανοητό πως μια ιστοσελίδα που καλύπτει τις περισσότερες από τις προδιαγραφές, έχει περισσότερες πιθανότητες να εμφανιστεί σε καλύτερη θέση κατά την εμφάνιση των αποτελεσμάτων.

Τι είδους προϋποθέσεις μπορεί να περιλαμβάνονται στη λίστα;

Tα ερωτήματα που μπορεί να περιέχει η λίστα, είναι πρακτικά αδύνατον να αναφερθούν αφενός λόγω του όγκου τους, αφετέρου ότι οι προϋποθέσεις αλλάζουν σε συχνά χρονικά διαστήματα στα πλαίσια των συνεχών αλλαγών και βελτιστοποιήσεων που γίνονται στους αλγόριθμους των μηχανών αναζήτησης. Υπάρχουν όμως ειδικές εφαρμογές οι οποίες παραμένουν πάντοτε επικαιροποιημένες και περιλαμβάνουν όλες τις αλλαγές που μπορεί να προκύψουν, ώστε να υιοθετηθούν στο πρόγραμμα SEO της ιστοσελίδας. Μια τέτοια εφαρμογή είναι το βασικό εργαλείο που πρέπει να περιλαμβάνει κάθε ποιοτικό πρόγραμμα SEO.

Τι ενέργειες μπορούν να απαιτηθούν να γίνουν σε μια ιστοσελίδα προκειμένου να βελτιστοποιηθεί 

Οι ενέργειες βελτιστοποίησης βάση των προϋποθέσεων που απαιτούνται από τις μηχανές αναζήτησης, είναι δύο επιπέδων.

  • Το πρώτο επίπεδο αφορά λάθη, παραλείψεις, υπερβάσεις που αφορούν τον ιστότοπο και διορθώνονται σε επίπεδο χρήστη, μόνο με data entry και χωρίς ιδιαίτερες γνώσεις. Αρκεί μια υποτυπώδης πρόσβαση στο διαχειριστικό περιβάλλον της ιστοσελίδας και ο διαχειριστής ή ο χρήστης προχωρά στις βελτιώσεις που χρειάζονται.
  • Το δεύτερο επίπεδο αφορά λάθη σε κατασκευαστικό/τεχνικό επίπεδο, οπότε η διόρθωση τους και η εναρμόνιση τους σύμφωνα με τα ζητούμενα των μηχανών αναζήτησης πρέπει να γίνει από τον τεχνικό που κατασκεύασε ή συντηρεί την ιστοσελίδα.

Ποια είναι τα βασικότερα στοιχεία που πρέπει να διαθέτει μια ιστοσελίδα προκειμένου να αναδειχθεί γρήγορα κατά την εμφάνιση των αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης

Η απόδοση και το αποτέλεσμα του SEO είναι συνάρτηση πολλών πραγμάτων και παραγόντων, που πρέπει να συνδυαστούν παράλληλα. Παρόλα αυτά υπάρχουν και τα μεγάλης βαρύτητας χαρακτηριστικά που χρειάζεται οπωσδήποτε μια ιστοσελίδα που έχει βλέψεις να αναρριχηθεί  ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης:

Κείμενο. Πρωτότυπο κείμενο, πρωτογενές κείμενο, ποιοτικό κείμενο, ενδιαφέρον κείμενο. Πως μπορείς να περιμένεις να εμφανιστείς ψηλά στα αποτελέσματα, αν τα κείμενα σου είτε είναι ανύπαρκτα, είτε είναι φτωχά, είτε τα χρησιμοποιεί εκτός από σένα και όλος ο ανταγωνισμός σου, είτε δεν έχουν κάτι ιδιαίτερο να πουν;

«Ψήφους» εμπιστοσύνης. Όπως είπαμε παραπάνω για να θεωρηθεί μια ιστοσελίδα ποιοτική, πρέπει να συνδυάζει πολλά πράγματα ταυτόχρονα. Όμως καθοριστικής σημασίας όσον αφορά την αξιολόγηση της, παραμένουν οι λεγόμενοι «ψήφοι» εμπιστοσύνης, οι αναφορές δηλαδή στην ιστοσελίδα από άλλα sites τα οποία ήδη θεωρούνται ποιοτικά. Το σκεπτικό των μηχανών αναζήτησης είναι εξαιρετικά απλό. Αν ένας ποιοτικός και αναγνωρισμένος ιστότοπος «μιλάει» για κάποιον άλλον, τότε και ο άλλος είναι ποιοτικός. Αυτό επιτυγχάνεται με τα backlinks, μιας ιστοσελίδας σε άλλες, ποιοτικές και υψηλής βαθμολογίας σελίδες. Η τοποθέτηση και διασπορά ποιοτικών backlinks ήταν, είναι και θα είναι ένα από τα πιο σημαντικά κριτήρια για το SEO.

Keywords. Οι λέξεις κλειδιά που πρέπει να περιλαμβάνει ο ιστότοπος είναι καθοριστικής σημασίας προκειμένου να εμφανιστεί το website σε σχετικά αποτελέσματα αναζήτησης. Εδώ το λάθος που κάνουν οι περισσότεροι, είναι να σκέφτονται ως επιχείρηση και όχι ως χρήστες και αυτό που προκύπτει στατιστικά με πολύ μεγάλο ποσοστό, είναι πως οι χρήστες τελικά αναζητούν με διαφορετικό τρόπο και φράσεις από αυτό που μπορεί να σκεφθεί ο καθένας μας μόνος του. Για αυτή ακριβώς την έρευνα υπάρχουν ειδικά εργαλεία που μας δίνουν πραγματικά αποτελέσματα αναζήτησης, έτσι ώστε να αποκτήσουμε μια πολύτιμη λίστα με όλες τις σχετικές αναζητήσεις για την επαγγελματική μας κατηγορία. Η εύρεση των ιδανικών keywords είναι μια από τις υπηρεσίες ενός ποιοτικού προγράμματος SEO.

Ανάλυση ανταγωνισμού. Πως μπορούμε να διεκδικήσουμε με αξιώσεις ένα μερίδιο στην αγορά μας, όταν δεν έχουμε πλήρη εικόνα της κατάστασης όσον αφορά τον ανταγωνισμό; Εδώ το ζητούμενο είναι μια αναλυτική «ακτινογραφία» του ανταγωνισμού, μια λεπτομερή καταγραφή του πως αυτός κινείται και με ποια μεθοδολογία προκειμένου να εστιάσουμε σε τυχόν αδυναμίες του ή να μετατρέψουμε κάποιο μειονέκτημα σε δικό μας πλεονέκτημα. Τα ποιοτικά προγράμματα SEO χαρτογραφούν αναλυτικά τον ανταγωνισμό και μας δίνουν όλες τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε προκειμένου να είμαστε πάντοτε ένα κλικ μπροστά.

Πότε και τι αποτελέσματα θα δω αν ξεκινήσω ένα ποιοτικό πρόγραμμα SEO

Τα πάντα στο digital marketing κρίνονται εκ του αποτελέσματος. Έτσι, σε ένα ποιοτικό πρόγραμμα SEO τα αποτελέσματα θα φανούν από τη ραγδαία αύξηση οργανικής επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα σας από τον πρώτο κιόλας μήνα.

Πως μπορώ να ξεκινήσω

Επικοινωνήστε με την έμπειρη όμαδα SEO Expert της VNGroup, πείτε μας τους στόχους σας και τις ανάγκες σας και αφήστε όλα τα υπόλοιπα πάνω μας.

 

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;