Από το ταπεινό ξεκίνημα του το 2002 με το λανσάρισμα της υπηρεσίας TinyURL, η συντόμευση URL έχει εξελιχθεί σε κάτι περισσότερο από έναν βολικό τρόπο για να αποθηκεύσετε χαρακτήρες και να μικρύνετε αντιαισθητικές διευθύνσεις ιστοσελίδων.

Σήμερα, το καλύτερα URL shorteners διατίθενται με μια πλήρη γκάμα εργαλείων ανάλυσης ιστοσελίδων, έτσι ώστε να μπορούν όχι μόνο να ανακατευθύνουν τους χρήστες μέσω μιας πιο εύκολης διεύθυνσης, αλλά και να παρακολουθείτε από που προέρχεται η κυκλοφορία σας και τι κάνουν οι χρήστες όταν φτάσουν εκεί.

Σε αυτό το άρθρο, θα ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά σε μερικά από τα πιο διαδεδομένα URL Shortener analytics και θα μάθουμε ποια «ζουν» μέχρι τη δοκιμή.

Bitly

Πρόσφατα, το θύμα μιας θύελλας διαμάχης σχετική με τον επανασχεδιασμό του, το bitly, ένα από τα πιο δημοφιλή URL shorteners (αρχικά χάρη στο Twitter) κάνει πίσω για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των χρηστών της και να κρατήσει τα πράγματα απλά – όπως ξεκίνησε.

Εστιάζοντας στην ευκολία χρήσης, το bitly έχει προσθέσει πολλά χαρακτηριστικά που επιτρέπουν στους χρήστες να αποθηκεύσουν, να προσαρμόσουν και να ενημερώσουν τους συντομευμένους συνδέσμους ώστε να είναι δημόσια και ιδιωτικά.

Επί του παρόντος, το bitly παρακολουθεί μόνο τον αριθμό των κλικ που λαμβάνει ο σύνδεσμός σας – όχι προβολές σελίδων ή οποιαδήποτε άλλα δεδομένα πέραν από παραπομπές και τη θέση.

Goo.gl

Το Bitly μπορεί να είναι ο «βασιλεύοντας πρωταθλητής» των URL shorteners στο Twitterverse (πριν ξεκινήσει το t.co το περασμένο έτος), αλλά το Goo.gl καλύπτει τα analytics.

Όπως πολλές από τις υπηρεσίες του, εάν έχετε έναν λογαριασμό Google, μπορείτε να παρακολουθείτε πολύ περισσότερες πληροφορίες από ό,τι αυτές που το bitly προσφέρει μέσω της υπηρεσίας της, συμπεριλαμβανομένων των κλικ, παραπομπές (και η σχέση τους μεταξύ τους), προγράμματα περιήγησης, πλατφόρμες ηλεκτρονικών υπολογιστών και γεωγραφικές τοποθεσίες.

Μπορείτε ακόμη και να δείτε ποια χρονική περίοδο έφερε τα περισσότερα κλικ (αν και υπάρχει μια καθυστέρηση 2 ωρών) και να πάρετε έναν κωδικό QR για τη συντομευμένη διεύθυνση URL.

Λάβετε υπόψη ότι όλα τα analytics δεδομένα σας για συντομευμένα goo.gl URLs είναι δημόσια. Για να αποκτήσετε πρόσβαση στα Analytics σας για μια συγκεκριμένη διεύθυνση URL, απλά προσθέστε .info μετά από αυτό, για παράδειγμα http://goo.gl/l6MS.info.

Awe.sm

Αντί να είναι ακόμα ένα νέο URL shortener, το awe.sm πάει τα πράγματα ένα βήμα παραπέρα με την επικέντρωσή του αποκλειστικά στα social analytics. Με την πλατφόρμα του, μπορείτε όχι μόνο να παρακολουθείτε τον αριθμό των κλικ, τις παραπομπές και άλλες ανάμικτες πληροφορίες – αλλά μπορείτε να δείτε ποια από αυτά τα κλικ οδήγησαν σε μετατροπές σύμφωνα με τους στόχους που έχετε ορίσει στο ταμπλό Awe.sm.

Είναι τα URL shorteners σωστά για σας;

Αφού το Twitter εισήγαγε την προεπιλογή περιτύλιγμα URL με τη δική του υπηρεσία t.co, πολλές εταιρείες SEO έχουν διαπιστώσει ότι η χρήση μιας συντόμευσης URL μόνο για έναν συντομότερο σύνδεσμο δεν έχει και πολύ νόημα – ειδικά όταν ένας άμεσος σύνδεσμος θεωρείται ως πιο αξιόπιστος. Το ζήτημα της εμπιστοσύνης βγάζει την άσχημη μεριά του όταν οι απατεώνες χρησιμοποιούν shorteners URL για να κρύψουν spyware ή άλλα κακόβουλα sites.

Αλλά όταν ο άμεσος σύνδεσμός σας είναι απλά πάρα πολύ μεγάλος και περίπλοκος για να τον θυμάστε, και θέλετε έναν γρήγορο και άμεσο τρόπο να πάρετε πλήρως μετρήσιμα αποτελέσματα στις διαφημιστικές καμπάνιες σας – τα URL shorteners και analytics ομαδοποιούν τα καλύτερα και των δύο.

Όλα τα προαναφερθέντα URL shorteners έχουν τη δική τους προσέγγιση για τα analytics. Η απόφασή σας θα εξαρτηθεί από το είδος των πληροφοριών που χρειάζεστε – είτε πρόκειται για απλό κλικ και παραπομπές ή περισσότερο σε βάθος στατιστικά κοινωνικής κοινής χρήσης.

Σε γενικές γραμμές, μπορείτε να περιμένετε ότι τα καλύτερα URL shorteners θα συνεχίσουν τη σταδιακή στροφή τους για να γίνουν περισσότερο από μια κοινωνική πλατφόρμα analytics και όχι μια online υπηρεσία για την προώθηση μιας πιο αξέχαστης διεύθυνση URL.

 

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;