Τι είναι η Βελτιστοποίηση Ρυθμού Μετατροπών

Τι θα σκεφτόσασταν αν σας έλεγα ότι υπάρχει ένας τρόπος για να βελτιώσετε ακόμα περισσότερο το ήδη καλό και πρωτότυπο περιεχόμενο στην ιστοσελίδα ή στο blog σας ή ότι θα μπορούσατε να βελτιώσετε κατά 50% το CRO και να κερδίσετε ακόμα περισσότερες μετατροπές χωρίς να δημιουργήσετε ένα νέο προηγμένο κομμάτι content marketing;

Αν νομίζετε ότι κάτι τέτοιο δεν υπάρχει, θα σας πω ότι υπάρχει και ονομάζεται CRO [Conversion Rate Optimization], (Βελτιστοποίηση ρυθμού μετατροπής).

Με λίγα λόγια, η βελτιστοποίηση του ρυθμού μετατροπής είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης μιας σελίδας προορισμού ή ενός ιστότοπου ώστε να γίνουν πιο αποτελεσματικά εργαλεία μετατροπής. Το είδος αυτής της μετατροπής μπορεί να ποικίλει, από την απλή εγγραφή συνδρομητών στο blog έως και οποιαδήποτε άλλη ενέργεια call to action σας ενδιαφέρει να κάνουν οι χρήστες.

Υπάρχουν 3 βασικά στοιχεία για το CRO:

• Ανακάλυψη
• Πειραματισμός
• Ανασκόπηση

Ανακάλυψη

Το πρώτο βήμα στη βελτιστοποίηση ρυθμού μετατροπής είναι η δημιουργία μιας βάσης με τα τρέχοντα analytics. Ποια είναι τα τρέχοντα σας επίπεδα επισκεψιμότητας ιστοσελίδας; Από ποιο κανάλι προέρχονται οι επισκέπτες σας (κοινωνικό, οργανικό, άμεσο, κ.λπ.); Ποιες είναι οι σελίδες με την περισσότερη επισκεψιμότητα; Για να προσδιορίσετε τις τρέχουσες μετρήσεις, χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως το Google Analytics. Πρέπει επίσης να γνωρίζετε ποιοι είναι οι κύριοι αγοραστές σας και τι μπορεί να τους αποτρέπει από μια αγορά. Αυτές οι πληροφορίες θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε υποθέσεις και πειράματα για έλεγχο.

Υπόθεση και Πείραμα

Το θεμέλιο του Conversion rate optimization (βελτιστοποίηση του ρυθμού μετατροπής) είναι ο πειραματισμός. Θα πρέπει να δοκιμάσετε τμήματα της ιστοσελίδας σας για να δείτε πώς οι αλλαγές επηρεάζουν τον αριθμό των μετατροπών που πραγματοποιούνται ανά επίσκεψη και για να δοκιμάσετε οτιδήποτε θα πρέπει να ξεκινήσετε με μια υπόθεση. Μια υπόθεση μπορεί να είναι τόσο απλή και προφανής όπως: «Αν επιταχύνω το χρόνο φόρτωσης του ιστότοπου, θα έχω περισσότερες μετατροπές», κάτι που είναι πάντα αληθές. Θα μπορούσε να είναι κάτι όχι τόσο προφανές, όπως: «Αν αυξήσω το ποσό των πληροφοριών στη σελίδα προορισμού για να απαντήσω σε οποιαδήποτε αντίρρηση για το προϊόν μου, θα αυξήσω τις μετατροπές».

Ανασκόπηση Αποτελεσμάτων

Αφού εκτελέσετε τις δοκιμές σας, ήρθε η ώρα να ελέγξετε τα αποτελέσματα. Αρχικά, πρέπει να προσδιορίσετε εάν τα αποτελέσματά σας έχουν στατιστική σημασία. Εάν τα αποτελέσματα Α και Β διαφέρουν ελάχιστα, η αλλαγή μπορεί απλώς να είναι τυχαία και όχι αποτέλεσμα των αλλαγών που κάνατε. Εάν, ωστόσο, καταφέρατε να παράξετε θετικά στατιστικά σημαντικά αποτελέσματα, θα έχετε ακόμα περισσότερη δουλειά να κάνετε. Πάρτε αυτά τα αποτελέσματα και επεκτείνετέ τα σε όλες τις εσωτερικές σελίδες της ιστοσελίδας σας για να βελτιώσετε την απόδοση όλων των σελίδων.

Τι γίνεται αν τα αποτελέσματά σας δεν ήταν θετικά; Αυτό μπορεί και πρέπει να συμβεί – αν δεν συμβεί, δεν παίρνετε αρκετά «μαθήματα» για το τι μπορεί να λειτουργήσει για να βελτιώσετε τα ποσοστά μετατροπής. Μην δείτε ένα αρνητικό αποτέλεσμα ως αποτυχία, αλλά ως ένα μάθημα για το τι δεν λειτουργεί.

Μόλις ολοκληρώσετε την εξέταση των αποτελεσμάτων και εφαρμόσετε τις αλλαγές που γνωρίζετε ότι θα βελτιώσουν τις μετατροπές, ήρθε η ώρα να προχωρήσετε σε μια άλλη ευκαιρία μετατροπής και μια άλλη δοκιμή A/B. Αυτή η διαδικασία – ανακάλυψη, υπόθεση, πειραματισμός και επανεξέταση/εφαρμογή – δεν πρέπει ποτέ να σταματήσει. Θα πρέπει να είστε σε μια ατελείωτη αποστολή με στόχο τη βελτίωση της απόδοσης της ιστοσελίδας σας και να εκτελέσετε τη βελτιστοποίηση του ρυθμού μετατροπής σε ολόκληρο τον ιστότοπό σας.

Αποφύγετε τη νοοτροπία «ρυθμίστε και ξεχάστε» οπωσδήποτε – ο εφησυχασμός σπάνια οδηγεί στην επιτυχία.

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Αυτά τα είδες;